Köpstopp

Jag & mamma bestämde oss för att ha totalt köpstopp i Januari. Väldigt utmanande och lärorikt. Det är så fruktansvärt lätt att "bara" klicka hem från olika sidor. Det finns ju obegränsat med resurser som bara väntar på ens pengar. Jag är så van vid att köpa det jag vill ha direkt. Och jag har verkligen dåligt tålamodet gällande dyrare köp. Det mest skrämande är att jag har blivit medveten om vilken adrenalin kick jag får precis innan ett köp. Allt jag velat köpa är ännu inte slutsålt (min bästa ursäkt för att handla direkt i vanliga fall) och jag fattas inget i vardagen. Nej jag har verkligen fått mig en tankeställare. Mycket jag har velat köpa har jag ändrat uppfattning om bara efter några dagar så jag ska nog börja med lite betänketid innan jag börjar handla igen. Mycket onödiga köp sker pågrund av den kicken jag får av shopping.
Det enda jag inte kan släppa är nya ramar till vardagsrummet samt dessa sommarkläderna till lilleman. Får se vad jag väl köper i februari.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback