Malmö högskola

Om någon körde förbi vårt lägenhetshus igår vid lunchtid såg de en oerhört glad mamma som stod och hoppade av lycka. När jag såg ett brev från Malmö högskola i brevlådan började jag skaka av förväntan. Jag fick nämligen ett samtal för två veckor sedan om att jag hade kommit in på min utbildning. Jag ville inget hellre än att tacka ja men jag är inte redo att lämna ifrån mig Julle flera timmar i veckan. Nej detta året ska jag bara fokusera på honom. Därför tackade jag ja till platsen men ansökte om anstånd för att skjuta upp studiestarten till HT 2016. Och i brevet stod det att det beviljas. Så oerhört skönt att veta hur nästa höst ser ut. Jag ska läsa Studie och yrkesvägledning och det är framförallt yrkesvägledning jag är inne på för tillfället. Att jobba som handledare på arbetsförmedlingen eller att arbeta på personalavdelningen på ett större företag är mitt mål. Lägger man till en kurs eller två har man nämligen samma behörighet som de som läser HR-utbildningen. Som jag gärna hade gått om det fanns i Malmö. Men denna vägen känns rätt att gå. Jag vill plugga i Malmö och jag tycker det känns tryckt att få en bred utbildning där jag har chans att både jobba i skola och privata företag. Bara viljan finns så kommer man dit man vill, vilken väg det än krävs för att ta sig dit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback