Att amma

Joachim jobbade sin sista dag på jobb i torsdag och fick fredagen ledigt då han börjar på sitt nya jobb idag. Jag mötte upp mamma i stan medans Joachim var hemma med Julian. Jag är så tacksam för Joachim, i detta fall som pappa. Det är lika naturligt för honom att ha Julian som för mig. Även om jag vill vara med vår kille varje sekund kan det vara mysigt att få en stund att bara vara jag. Vi gjorde naglarna och fransar följt av lite shopping. Jag matade lillkillen i bilen innan Joachim körde hem och jag kom hem ganska lagom tills han blev hungrig igen. Vi har köpt hem ersättning som nödlösning ifall det någongång skulle vara så att han blir hungrig när jag inte är hemma. Vi har varit ganska snabba med att introducerade nappen, vi har gett honom bröstmjölk i flaska och kan tänka oss att komplettera med ersättning om det behövs. Jag är glad så länge jag kan amma men orkar inte lägga press på mig själv att jag måste helamma i flera flera månader. I november ska jag på två olika teatrar/föreställningar och då vill jag inte behöva lägga timmar på att pumpa ut. (bröstpumpen och jag är verkligen inte vänner) jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt, bara skriva lite hur vår situation ser ut :)

Jag älskar dig mer än jag trodde var möjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback