Tisdag

Idag har jag varit hos min barnmorska på efterkontroll. Det kändes så overkligt att sitta där med min alldeles egna son. Mitt sista besök där som gravid fick jag en hinnsvepning och 48h senare var vi föräldrar. Vi var även på BVC med lilleman och han är nu 62cm lång och väger 5,6kg. Efter det åkte vi faktiskt hem och sov en stund. Jag och Ellis i soffan och lilleman i sitt babyskydd. Det var länge sedan jag också somnade en stund på dagen, väldigt skönt var det dock.
I helgen var vi i Ullared, hela lilla familjen. Jag och mamma var inne i varuhuset medans killarna drack öl med Julle. Jag handlade en massa förberedande till Julian, lite bodys i större storlekar i vitt och svart att ha under koftor och tjocktröjor. Nya större nappar, hacklappar då han snart ska börja provsmaka mat och flaskor som funkar till ersättning och välling. Jag bockade även av de sista julklapparna på listan vilket är galet men sant. Väldigt skönt att vara ute i god tid och roligt när det inte har varit någon stress involverad i julshoppingen. 

Joachim slutade 2 timmar tidigare igår och som vi njöt. Den lilla stunden gör faktisk väldigt mycket. Jag kan leva på kärleken mellan dessa två.


Julian totaldäckade i mormors knä när vi tittade på solsidan i söndags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback