Förberedelser


Jag vill verkligen förbereda allt till lilleman nu. Då vi ska flytta har vi inte köpt några av de större sakerna ännu. Längtar så tills jag kan börja inreda hans rum. Jag vet knappt vad vi har/inte har till lillkillen så tänke ta hjälp av denna listan jag hittade så jag kan börja bocka av allting.
 
Vagn:
(x) Vagn
(x) Filt
(x) Åkpåse 
(x) Täcke och kudde
( ) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex 
(x) Skötväska

Bil:
( ) Bilstol 

Sova gott:
( ) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
( ) Madrass
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
( ) Plastad frotté
(x) Påslakanset (kan behöva fler, gärna lexington hehe)
( ) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd

( ) Mobil

(x) Våtservetter
(x) Tvättlappar
(x) Blöjor 
(x) Blöjhink

Äta mat:
(x) Amnings-BH (behöver fler)
(x) Bröstpump
(x) Nappflaska
(x) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
( ) Haklappar
(x) Dreggelhaklappar

Bada:

(x) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
(x) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(x) Body
(x) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyamas
(x) Strumpor

Kläder stlk 56:
(x) Bodys 
(x) Strumpor
(x) Pyjamasar
(x) Byxor
(x) Mössor
(x) Overall-tunn
( ) Overall-tjock
( ) Tossor

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
(x) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:
(x) Filtar 
(x) Amningskudde
( ) Bärsele
(x) Babysitter
(x) Snuttefilt 
(x) Nalle/gosedjur
(x) Nappar 
( ) Napphållare
( ) Fårskinnspläd
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder
( ) Babygym

 Några av de större sakerna som ska inhandlas så fort vi har lägenhetsnycklarna i handen.
 
 



 
 
 
 

Kommentarer
madde säger:

Vad har ni valt för vagn? :)

2015-05-28 | 14:33:26
Petra säger:

Mycket att tänka! Men det mesta kommer att falla sig naturligt till slut. Man skaffar saker efterhand man kommer på dem. Babysitter t.ex var helt onödigt för oss då lillgrabben vägrade sitta/ligga i den.
Vårdprodukter är däremot bra! Här hittade jag det riktigt billigt. www.megafynd.se/barn

2015-05-29 | 11:19:59
Bloggadress: http://www.megafynd.se/barn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback