Tisdag

Det känns nästan som måndag idag då vi hade Joachim hemma igår som kände sig lite halvdålig. Jag badade lillprinsen och som vanligt blev han jätte trött efteråt. Så jag virade in honom i massor av handdukar och lät honom sova bredvid sin pappa. Jag kunde då äntligen komma igång med en storstädning av lägenheter. Jag hämtade även ner julkulor och sittdelen till vagnen från vinden. Sittdelen ska vi nog byta till nu då Julian drar sig upp från sin vagn, att ligga ner är tydligen himla trist. Joachim ska hämta ner vår julgran idag så vi tänkte ta upp den och klä den tillsammans när han kommer hem från jobb. Helt galet att jag inte hämtat ner några andra julsaker från vinden men att jag ändå känner mig färdigpyntad. Har endast tagit fram det jag köpt i år, vilket faktiskt inte är mycket. Men en stor pyntad julgran och julblommor och arrangemang tycker jag är det viktigaste för att få julkänslan hemma.
 I lördags var jag inne hos mamma på det traditionella julpysslet. Det är tillsammans med min moster och mammas vän. Vi har mossa, kottar, grane, hyacinter och andra naturmaterial. Vi har även fullt med fina dekorationer men jag körde endast naturmaterial och väldigt minimalistiskt.






Vår älskling låg och skrattade till favoriterna babblarna.


Lilleman har i princip helt slutat amma. Märkligt nog känns det lite jobbigt då jag vet att det är bra för honom & att alla tycker att det är så bra att man ammar. Också väldigt skönt att man slapp ta sig upp ur sängen när man ska mata honom på natten. Men snart ska smakportioner presenteras så det hade väl varit dags att sluta amma ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback