Barnmorska

Nu har jag varit på mitt sista barnmorskebesök innan beräknad födsel, som är imorgon. Vi fick verkligen helt rätt barnmorska. Hon är väldigt lättsam, oerhört lättillgänglig och svarar på mejl dygnet runt och har mycket erfarenhet. Hon är italiensk men har bott i Danmark så hon har en härlig blandning mellan danska/svenska/engelska och självklart  med en italiensk accent. Hon har verkligen gjort mig lugn inför förlossningen och allt som har med det nya livet att göra. Mitt enda problem är min otålighet, vi vill ha vår pojke här NU. Även om vårt beräknade datum är imorgon har jag inte varit särskilt fokuserad på just datumet. Men man känner i kroppen nu att man har varit gravid länge och längtan efter honom är större än någonsin. Minsta lilla som drar eller svider hoppas jag är början på mitt värkarbete. Men just nu känns det ändå väldigt långt bort, jag började dricka hallonbladste för en vecka sedan och vi har börjat gå lite längre promenader varje dag, förhoppningsvis hjälper det lite.
Min älskade familj.


Vi bor i oerhört vacker miljö, helt perfekt för mysiga promenader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback