12 years a slave

Efter jobb idag körde vi direkt in till stan för att gå på bio. Vi såg 12 years a slave och även om den var fantastisk bra vet jag inte om jag kan rekommendera den. En sann historia som gör så fruktansvärt ont i hjärtat. Att man kan behandla en människa på det sättet som slavarna behandlades är otänkbart. Eller jo klart man borde se den för att få sig en ordentlig tankeställare. Men för mig var det en väldigt vemodig känsla den lämnade efter sig. Nu tittar jag på paradiset hotel och det kan nog inte vara större kontraster. Det sistnämna är ju väldigt dåligt men man kan få stänga av hjärnan lite och skvallra på sms med sina vänner som också sitter bänkade.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback