Lördag

Filmen Catching fire i torsdags var riktigt bra! Felicia var också sugen på att se den så hon följde med och blev också ett fan. Jag rekommenderar alla att läsa boken i och med att jag missförstod film 1 först och inte gav den en riktig chans. Men jag tyckte film nummer 2 var mer lik boken och jag längtar så efter den tredje och sista.

Idag har jag varit ute i det milda vädret på några rundor med Ellis, tvättat av och ställt in utemöblerna och pluggat lite franska. Jag tror aldrig jag skrev om mitt besök hos SYOn i veckan ? Jag gick till en via malmö högskola och när jag bokade tid berättade jag vad jag var intresserad av så hon var väl förberedd med information. Det var väldigt givande och tydligt när man staplade upp allt och delade in varje yrke i ansvarsområde/arbetsuppgifter/möjligheter. Vi kollade ordentligt på mina betyg och meritpoäng och jag fick förtydligat för mig angående urvalsgrupp 1 och 2, man kan alltså hamna i båda och det är vad jag vill och behöver för att komma in. 

Efter några samtal till min framtida skola och antagning.se fick jag fram vad som krävs. Godkänt i Matte C eller Franska steg 3, ungefär mina sämsta ämne i skolan. Matte C hoppade jag av i gymnasiet och franska tyckte jag inte var lönt att börja på. Fram tills nu. Jag ska ha få minst ett godkänt i franska steg 3 denna våren. Jag sökte in i torsdags och det kan ta upp till tre veckor innan svar men om jag blir godkänd börjar jag i början av Januari så jag har ingen tid att förlora. Jag har inte läst franska sedan 9an. 

Där är AppStore fantastiskt och jag laddade ner en lära sig franska app. Varje dag ska jag gå igenom några övningar och det är mycket som kommer tillbaka och jag vet att jag kan fixa detta.



Verkligen en pedagogisk app och ett lätt sätt att lära sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback