Bäckaskog slott

Vår helg har spenderats på Bäckaskogs slott. Väldigt vacker omgivning och natur. Igår badade vi i badtunnor sedan gick vi på spökrunda. Som tur är hade Annika gått den innan så hon förvarnade mig innan allt överraskande och läskiga kom. Innan vi skulle gå mot middagen säger guiden "på detta hotellet är det faktiskt inte rum nummer 13 utan rum nummer 19 det spökar i." Vart bodde jag och Joachim? Jo nummer 19. Något man kanske inte vet är att jag är extremt mörkrädd. Jag växte upp i en gammal gård som var väldigt obehaglig på många sätt och det har satt djupa spår i mig. När alla förstod att jag menade allvar fick vi byta rum. Trots detta har jag nog sovit 4timmar inatt men det var inte pågrund av rummet utan endast min inre oro. Maten igår var iallafall fantastiskt god och frukosten imorse var riktigt god och nu kan jag njuta av dem mysiga slottsmiljöer ett tag till innan vi åker hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback