Söndag

Denna helgen har vi haft fullt upp men först måste jag berätta om filmen jag såg med mina vänner på bio innan ikväll. Spring breakers, kan börja med att säga att det var den konstigaste film jag sett. En scen står de med rosa rånarluvor och pistoler och då börjar en gangster spela Britney Spears "Everytime" på piano och de dansar runt. Verkligen en riktig sjuk historia. Jag läste lite om filmen nu när jag kom hem och det var mycket fokus på att tjejerna kan supa, vara nakna, ha makt och ingen man kan ta sig över dem, inte våldta dem eller liknande. De är jämlika. Selena spelar den mest normala karaktären och tydligen var hon moralen i historien och när hon lämnade filmen drog hon gränsen för vad som är rätt. Även om jag tycker allt bakom är intressant att läsa och diskutera så var filmen så kass att det inte var värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback