En annorlunda morgon

Imorse öppnade jag förskolan och vid 6:20 hade jag precis lämnat Ellis och skulle köra den lilla biten till förskolan. Men då ser jag en liten vovve på vägen, en liten Ellis fast i ljusa färger.  Jag vågade inte fortsätta köra men han ville inte in i bilen men gick gärna bredvid mig så jag körde med öppen dörr hela vägen till jobb. Sedan började vi gå runt i området och knacka på där lampor lyste, folk är väldigt reserverade för främlingar som springer runt men nej, ingen här omkring har en sådan hund. Han gick bredvid mig hela tiden och var riktigt duktig. När barnen började komma tog jag med hunden in och ringde polisen. Jag blev helt förälskad i denna "Benny" som han heter enligt chippningen men det reagerade han inte alls på. Vid 10 hämtade de honom och jag hoppas han kommer hem till sina "föräldrar" snart. Tyvärr var det bara ett nummer att ringa via chippningen men det var avstängt. Jag blev iallafall överförälskad i denna sötisen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback